Globalna obecność koncernu Siemens pozwala mu być czołowym dostawcą rozwiązań telekomunikacyjnych
zarówno dla międzynarodowych korporacji, jak i średnich oraz małych przedsiębiorstw. Oferowane przez
nas systemy komunikacyjne HiPath stanowią idealną kombinację rozwiązań, które ze względu na swoją nowoczesność,
otwartość i elastyczność mogą zaspokoić wszelkie wymagania komunikacyjne firm.
HiPath 3800, HiPath 3500/3550, HiPath 3300/3350
Platforma komunikacyjna IP dla małych i średnich przedsiębiorstw
HiPathTM 3000 to nowoczesna platforma komunikacyjna integrująca głos i dane.
W zależności od wariantu systemu, HiPath 3000 można rozbudować w sposób zapewniający
obsługę do 384 konwencjonalnych abonentów telefonicznych, 500 użytkowników IP oraz
250 użytkowników bezprzewodowych HiPath Cordless. Interaktywny system obsługi
z użyciem wyświetlacza i przycisków dialogowych, umożliwia łatwe i szybkie wybieranie funkcji
w systemowych aparatach cyfrowych typu optiPoint 500, jak również telefonach IP wykorzystujących protokół HFA.
HiPath 3000 w połączeniu z rozwiązaniami łączności bezprzewodowej HiPath Cordless EM
umożliwia stworzenie spójnego systemu łączności z wykorzystaniem telefonów systemowych,
w tym także aparatów typu DECT.
Dzięki specjalnym adapterom podłączanym bezpośrednio do telefonów optiPoint, możliwe jest dostosowanie
funkcjonalności aparatu do potrzeb danego stanowiska pracy.
W przypadku istnienia filii i oddziałów terenowych firmy, połączenia sieciowe z innymi systemami
realizuje się za pomocą konwencjonalnych protokołów sieciowych CorNet-N i QSig lub połączeń
między sieciami LAN pracującymi w oparciu o protokół TCP/IP.
Oprogramowanie zarządzające systemem jest wydajne niezależnie od wielkości systemu.
Poszczególne aplikacje integruje się z systemem w postaci dodatkowych modułów lub
przyłącza za pośrednictwem otwartych interfejsów.
HiPath 3000 pozwala na elastyczną migrację od konwencjonalnych systemów komunikacji
do opartych na protokole IP multimedialnych platform komunikacyjnych.
Urządzenia wchodzące w skład systemu
HiPath 3000 w zależności od zastosowań implementuje się jako:
• System stojący HiPath 3800
• System do montażu naściennego HiPath 3550/3350
• System do montażu w szafie 19" HiPath 3800/3500/3300
Warianty systemu 19"
W przypadku wariantu 19" urządzenia HiPath 3800, przyłączenie urządzeń zewnętrznych następuje za pośrednictwem przełącznicy.
W systemach HiPath 3500/3300 (wariant 19") stosuje się technikę złączy RJ-45. Urządzenie zewnętrzne przyłącza się bezpośrednio.
Funkcje systemu
Wybrane funkcje:
• Lista osób dzwoniących. W telefonach systemowych z wyświetlaczem zapisywane są połączenia nieodebrane,
o ile otrzymują identyfikację numeru rozmówcy (ISDN). Zapisy dotyczące połączeń zawierają datę, godzinę,
liczbę prób i są rejestrowane na liście, na podstawie której można zainicjować połączenie zwrotne.
• Funkcja "Nie przeszkadzać". Uczestnik może zablokować ruch przychodzący.
Dzwoniący słyszą wtedy sygnał zajęcia linii. W przypadku osób upoważnionych (centrala),
ochrona ta może zostać przerwana. W telefonach systemowych można wyłączać sygnalizację dźwiękową,
wskutek czego połączenia wyświetlane są wtedy tylko na wyświetlaczu (funkcja ta jest niedostępna w aparatach Optiset E entry).
Przejmowanie połączeń. Połączenia mogą być przejmowane w ramach określonej grupy
lub przez innych uprawnionych użytkowników spoza grupy.
• "Włączanie na trzeciego". Uprawnieni użytkownicy mogą włączać się bezpośrednio do prowadzonej rozmowy.
• Klasy uprawnień. Każdemu uczestnikowi korzystającemu z centrali abonenckiej można
przypisywać różne rodzaje upoważnień abonenckich. Można wyróżnić następujące poziomy uprawnienia:
- pełny dostęp abonencki
- ograniczony dostęp do funkcji wyjścia do miasta
- brak dostępu do funkcji wyjścia do miasta
• Zapowiedzi poprzez telefony systemowe lub interkom (np. w pokoju przyjęć).
• Rejestrowanie kosztów połączeń dla każdego urządzenia końcowego lub każdej linii abonenckiej.
W liniach bez impulsów taryfikacyjnych następuje wyświetlenie czasu trwania połączenia.
• Wywołanie grupowe umożliwia uprawnionym użytkownikom rozsyłanie komunikatów do maks. 150 grup uczestników.
Poszczególni uczestnicy mają możliwość chwilowego odłączania się od grupy.
• Przyciski liniowe (MULAP) Za pomocą przycisków liniowych można tworzyć następujące konfiguracje:
- zespoły,
- funkcje szefa / sekretarki,
- komfortowy aparat przenośny
Gigaset dostępny równolegle pod jednym numerem z telefonem Optiset E (tylko
w połączeniu z systemem HiPath Cordless EM).
• Wewnętrzna książka telefoniczna. Numery wewnętrzne są zapamiętywane wraz kojarzonymi z nimi nazwami.
W telefonach systemowych można przeszukiwać te same numery i wybierać bezpośrednio z listy.
• Wybieranie skrócone. W każdym telefonie można zapamiętać do 10 numerów końcowych, a w systemie do 1000.
• Przełączanie pomiędzy dwoma istniejącymi połączeniami (funkcja maklerska).
• Teksty wiadomości. Za pośrednictwem wyświetlacza uczestnikom grupy można przesyłać wstępnie zdefiniowane
krótkie teksty (np. "wizyta gościa") lub teksty redagowane samodzielnie (dotyczy tylko aparatów Optiset E memory).
• Komunikaty tekstowe przesyłane do aparatu Cordless EM. Między aparatami systemowymi Cordless EM
można przesyłać predefiniowane informacje tekstowe.
• W razie nieobecności można pozostawiać odpowiednie komunikaty (np. "Wracam o godz. ...").
• Identyfikator projektu. Wprowadzając odpowiedni identyfikator projektu (maksymalnie do 11 znaków)
można - również podczas rozmowy - przypisywać koszty połączeń telefonicznych odpowiednim projektom.
• Ukrycie numeru. Dzwoniący może blokować wyświetlanie swojego numeru przy połączeniach ISDN.
Łączeń wewnętrznych, zewnętrznych, powtórnych i zwrotnych.
• Dzwonienie równoczesne. Wywołanie może być równocześnie sygnalizowane na wielu telefonach.
• Funkcja domofonu i otwieranie drzwi dla telefonu przy wejściu i funkcji otwierania drzwi.
• Powtórne wybieranie numeru (rozszerzone) trzech ostatnio wybieranych numerów.
Funkcje standardowe:
• Stanowisko końcowe, awizo
• Pukanie, rozmowa oczekująca
• Przekazywanie połączeń
• Języki wyświetlacza (ustalany indywidualnie)
• Konferencja (wewnętrzna/zewnętrzna)
• Zajęcie linii (automatyczne)
• Muzyka podczas oczekiwania, zewnętrzne lub wewnętrzne źródło muzyki (opcja)
• Tryb pracy dziennej/nocnej
• Parkowanie
• Oddzwanianie w przypadku zajętej linii lub braku odebrania (automatycznie)
• Przeniesienie wywołania po określonym czasie w przypadku wolnej linii, natychmiast w przypadku linii zajętej
• Grupy przejmowania rozmów (liniowe/cykliczne)
• Blokada telefonu (indywidualny kod)
• Centralna książka telefoniczna
• Przeniesienie połączenia wewnętrzne/zewnętrzne
• Powtórne wywołanie
Telefony systemowe optiPoint 500
Nowa rodzina telefonów dla systemów HiPath